Artiklar & kundberättelser om utrustningsrum

De här 3 sakerna skiljer oss från våra konkurrenter


Vad är det som verkligen skiljer oss åt? Vi frågade våra kunder direkt

Istället för att definiera vad vi är bra på, ville vi höra direkt från kunderna: vad värdesätter kunderna mest i vårt partnerskap?

Återkoppling från projekt för kunder har lyft fram återkommande teman som hjälper oss att identifiera våra styrkor.

Inom ett företag kan många saker tyckas viktiga, men för kunden är det slutresultatet som fungerar i praktiken som räknas. Det här är de tre saker som kunderna har lyft fram mest.

''Projekten har gått riktigt bra, samarbetet fungerar bra och svaren kommer snabbt''

1. Kvalitet som håller och som man kan lita på

''Vi är mycket nöjd med kvaliteten på Crooms skyddsrum och med hur snabbt förändringar kan göras''

Kunderna tackar oss för kvaliteten på vår färdiga produkt, som är synlig och påtaglig. Den eleganta exteriören och interiören, den omsorgsfulla kabeldragningen och installationen samt den färdiga produkten är konkreta bevis på detta. Vi utformar modulära utrustningsrum enligt slutkundens och användarens behov.

Crooms prefabricerade utrustningsrum är utformade för att hålla länge. Konstruktionens täthet och isolering, kvalitetsmaterial, ventilation och andra tekniska lösningar stöder livscykeln och tillförlitligheten hos utrymmet och utrustningen inuti. Kunderna berömmer Crooms robusta konstruktion, som gör det möjligt att stora, fullt utrustade utrustningsrum i prefabricerad form:

''Du kan göra stora utrymmen med utrustning, ibland behöver du föremål som är över 5 m breda och cirka 20 m långa''

I praktiken innebär kvalitet att kunden inte behöver undra om allt kommer att fungera även nästa år. Det finns inget behov av korrigeringar eller revideringar i efterhand, eller mycket färre sådana. När slutresultatet är hållbart och tydligt kan kunden vara säker på att saker och ting fungerar - och kan koncentrera sig på sin kärnverksamhet.

2. Design börjar med kundens behov

Kunderna uppskattar att vi kan erbjuda de lösningar som är bäst lämpade för applikationen, oavsett vilket projekt det gäller. Design börjar med en förståelse för situationen. Redan i försäljnings-/offertfasen lyssnar vi på kundens situation och vad som behövs. Om det behövs utvecklar vi lösningen vidare tillsammans.

Kunderna lägger särskild vikt vid snabb respons och anpassningsbarhet hos lösningarna. Modularitet och flexibilitet är särskilt viktigt när behoven förändras eller när implementeringen blir mer utmanande. Genom att utgå från en förståelse för kundens verksamhet skapas en lösning som är rätt implementering för situationen.

Designen kombinerar praktisk erfarenhet, tekniskt kunnande och förmågan att ändra riktning om det behövs. Genom projekt och diskussioner lär vi känna våra kunders behov, vanor och styrkor, vilket gör att vi tillsammans kan bygga ett högkvalitativt och smidigt leveranspaket. Med kundens egna ord:

''Förtroendet [för Croom] har ökat och nu har fler projekt genomförts... Vi vill utveckla lösningar tillsammans med er''

3. En tydlig och effektiv operativ process

En bra produkt är viktig, men det räcker inte. Kunderna har ofta berömt framför allt det smidiga samarbetet. Processen börjar med designen och sträcker sig till installationen vid användningsstället. Vi skickar de färdiga ritningarna till kunden och de godkänns före produktion. Detta säkerställer en gemensam förståelse och minimerar framtida förändringar och risker. 

Vid leveranser tar vi med oss våra egna förnödenheter och vanor för att säkerställa kvalitet och säkerhet. Under leveranserna får vi feedback på hur vi ''vill ha samma Croom-installationsprogram igen'' för framtida projekt, där leverantören och kvaliteten på arbetet har varit särskilt uppskattade.

När tredje part är inblandad i projektet håller vi ihop vår egen enhet och dess närområde så att kunden inte lämnas ensam med att koordinera mellan de olika aktörerna. Våra projektgränssnitt, det vill säga områdena mellan de olika aktörerna, förblir inte en gråzon utan är tydliga och samverkande. Ur kundens synvinkel innebär det att arbetet fortlöper smidigt utan frågor eller oklarheter.

Sammanfattning

Feedback visar att kunderna värdesätter dessa tre teman mest på Croom:

  1. Kvalitet som håller och som man kan lita på
  2. En design som tar hänsyn till och uppfyller verkliga behov
  3. En operativ process som är tydlig och effektiv

Det här är saker som våra kunder har sagt till oss gång på gång. Det är därför de är relevanta för oss. Vi utvecklar utifrån kundernas feedback och arbetar tillsammans med våra kunder för att ta fram produkter som bygger på verkliga behov.

När en kund ber oss att vara med i nästa projekt eller rekommenderar oss till andra är det det som säger mest om vad samarbetet har inneburit. Det är det tydligaste beviset för oss att vi har levt upp till förväntningarna.

Se även våra kunders berättelser och våra implementeringar

Behov av egen implementering?

sv_SE